Просмотр полной версии : Давление масла в 46RH
46 RH. Не включается 4-я, блокировка гтр срабатывает. Проводка вроде вся живая. Помню кто-то говорил что могли сальники прохудиться и не хватает давления для переключение, но не могу найти тему, никто не поможет? Куда вкручивать манометр и сколько должно давить?
Манометр вкручивать в тест порт, который расположен на корпусе АКПП слева по ходу движения, над штуцером охлаждения АТФ (самый дальний от двигателя).
Давление должно меняться в зависимости от степени открытия дроссельной заслонки. Величина давления указана ниже в п.7.
Вот фрагмент из сервис-мануала: Test Six—Transmission In Overdrive Fourth Gear
This test checks line pressure at the overdrive clutch in fourth gear range. Use 300 psi Test Gauge C-3292 for this test.
(1) Raise vehicle and connect test gauge to overdrive clutch pressure port (Fig. 4).
(2) Lower vehicle to enough to allow entry into drivers seat. Leave vehicle wheels approximately one foot off shop floor.
(3) Secure test gauge where it can be viewed from drivers seat.
(4) Verify that overdrive control switch is in ON position.
(5) Start engine and shift into D range.
(6) Increase engine rpm gradually until 3-4 shift occurs and note gauge pressure.
(7) Pressure should be 469-496 kPa (68-72 psi) with closed throttle and increase to 620-827 kPa (90-120 psi) at 1/2 to 3/4 throttle.
vBulletin® v3.8.11, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions, Inc. Перевод: zCarot